Beep beep

Who's got the keys to the jeep? Vroooom.

Är rastlös, lite uttråkad och önskar att jag istället var på smålullig och svängde mina lurviga någonstans till onödigt popiga dängor.

Tror hela tiden att internet ska innehålla så mkt mer intressant än vad det gör. Jag tror att jag egentligen tror att jag är mycket bättre på internet än vad jag egentligen är. Jag var ändå 16 när jag skaffade min första mailadress, det måste räknas som ett handikapp. Men jag vill vara att det ska dimpa ner något kul. Någon typ av feedback från världen på att man finns och är bra. Hallå? Eko eko eko.

iTunes är ett jävla gissel egentligen. Så fort man får super-urge att spontanköpa något så måste man först battlas med viljan att ha detta något fäst på cd-skiva. Med ett omslag man kan ta på, bläddra i och kika runt i, se framför sig, sortera in med de andra finingarna in the skivhylla. Jag behöver min skivsamling för att känna mig som en bra människa dammit. Det är när jag tittar på den som jag påminns om allt bra och fint som finns i världen. Och så känner jag mig fin för att jag fattar att just dessa skivor är bäst. Utan dem så är det så lätt att få för sig att allt är meningslöst, att glömma allt bra. Jag är typ neanderthalare. Tjena.

Jaha så var det sista emmaboda. alltså är de helt pretto i huvet? indien är död? jag fattar inte. jag gillar de flesta band som spelar där men jag fattar inte grejen de gör av att de bokar indieband. och att nu finns det inte indie längre för den är död. samtidigt som de enligt egen utsago bokat det bästa programmet någonsin. vad missar jag egentligen?

äsch. orka bry sig. jag ska nog ta paus från den allmänna festivaldebatten.

häromdagen när vi avslutade popkollo och alla deltagare fick plocka med sig hultsfredsaffischer om de ville så hörde jag en förälder eller ett äldre syskon säga "affischer från en misslyckad festival" när jag gick förbi. Folk är så sjukt trevliga må jag säga. Och tacksamma.

Och där ligger en stor del av anledningen till att jag behöver min skivsamling. Folk är ju inte kloka. Deras beteende är inte normalt. Om folk misslyckas med något i sitt liv så kanske ens första reaktion inte bör vara rätt åt dem, här är tusen anledningar till att det gick fel och du förtjänar det. Eller? Jag var under intrycket att vi höll på med någonting bra och positivt här.

Jag har mer och mer börjat gilla "men gör det själv då". Det ligger någonting i det. Alla måste fan tillföra något positivt här i världen annars har de ingen rätt att kommentera den och verka i den. Att göra allt positivt ogjort genom sina negativa, själviska, destruktiva, missunsamma kommentarer.

Ge någon en komplimang. Gör något som får någon annan att känna sig bra. Gör du det? Ja då kanske du fattar vad jag menar. Det krävs bara en simpel kommentar för att förta glädjen i något som tagit dagar, veckor, månader att bygga upp.

Så jävla o-popkollo. Asswipe!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dina tankar och ditt sätt att skriva ner dom är underbart underhållande att läsa! Allt är så rätt! Jag vill va din feedback från världen på att du finns och är bra! :-)

2007-08-03 @ 23:17:50
Postat av: evilace

wow, det lever jag på resten av denna dag ;) Tack!

2007-08-06 @ 12:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback