Tegan &Sara

Har släppt ny skiva! Jag ÄLSKAR det bandet. Har snart lyssnat igenom skivan en första gång och det låter grymt. Så klart. De är ju bäst.

Jag har ju också så här ett par år efter också fattat grejen med Grey's Anatomy och lånat hem dvd-boxarna från mamma. De har sjukt mycket Tegan & Sara, typ varje avsnitt spelas någon låt. Somebody more than me loves them...

Seattle. Portland. Jag tror jag tänker på de ställena varje dag. Allt verkar hända där. Allt bra kommer därifrån. Förutom några andra saker som kommer från Kanada, Berlin och Brighton. Som Basia Bulat, Hidden Cameras, it's a musical!, Electrelane och Pipettes. Till exempel.

Eller Willie Mae Rock Camp från New York.

Eller kanske till och med The Tonic Bang och Popkollo från Hultsfred.

Men det är ändå inte utan att jag längtar härifrån. Ibland. Som nu till exempel.


Kommentarer
Postat av: sofie

men Åsa. Jag kan redan alla texter på nya skivan. du ligger lite efter. Men du har rätt i en sak. Skivan är SJUKT bra!

Postat av: evilace

Men Sofie, jag är gammal. Och låttextsdyslektiker. Det tar mig en evighet att memorera texter. Men jag kan melodierna rätt bra, räknas det..?

2007-08-14 @ 14:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback