De egna leden

Jaha så har det varit Accelerator i helgen. Fredagens line-up i sthlm var så sjukt pepp att jag seriöst fått bearbeta min ångest och halvt lobotomera min tankeveksamhet för att jag inte skulle gå utan istället hänga på Peace & Love och kolla Alice Cooper (fråga inte varför...). Electrelane, CSS, The Gossip kittlade min värld ordentligt i alla fall. Och Svd verkade hålla med om att fredagens program var bland det starkaste i Accelerators historia hittills. Men det visar sig inte vara ovannämnda som kvalar in bland anledningarna till det, utan det är Modest Mouse, Interpol och Taken By Trees. Som dessutom visade sig vara rätt boring. Big fucking surprise hörrni.

Okej, hade jag besökt arrangemanget hade jag helt klart kollat in både Modest Mouse och Interpol. Jag har skivorna, de är allt från okej till rätt bra i min värld. Och Taken By Trees hade jag inte gått med på att missa, även om jag har en ond föraning om att det är rätt stilla och halvengagerande trots att det borde ha potential att vara briljant och oumbärlig ljuv musik för en popnörd like myself. Men att dessa tre skulle utgöra någon slags spets i det programmet? Come the fuck on. Ni måste skämta.

Men de skämtar inte. Även Aftonbladet och Expressen följer detta urval. Inte en recension av någon av Electrelane, CSS eller The Gossip har jag lyckats hitta. Fast jag letar. Jag kanske inte letar tillräckligt. För det kan ju inte vara rätt, jag menar det här är ju tidningarna som månar så grymt mycket om jämställdheten på scenerna, inte kan de väl då ha ignorerat de starkaste bokningarna som dessutom var kvinnor då?

Och slutsatsen jag kan dra av det här är att om Hultsfred hade lyckats få högaktuella CSS och Electrelane eller den manglande dansanta liveklassikern The Gossip i år så hade ingen jävel noterat det. Allra minst de som högljuddast (är det ett ord?) skrikit om det och krävt det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt! :-)

2007-07-02 @ 21:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback