Lunchklubben goes politisk inkorrekt

Helt vanlig slö torsdag. Lunchklubben samlas i soffhörnan och konverserar över varsin uppsättning matlåda med rester från gårdag eller tidigare. (Vissa av oss - inte jag - har sjunkit väldigt lågt och äter Bozos rester).

Jag öppnar munnen och säger: Läste i RUPEN att kvinnor i Kalmar Län har 70 % av männens lön, trots att de har betydligt högre utbildning. Skäms du inte Nisse? (som är den enda snubben i närheten som jag kan ställa mot väggen för denna orättvisa).

Nisse: Jag tjänar ju ingenting.

Nisse igen: Jag tjänar som en kvinna.

Håkan: ...och jobbar som en invandrare.

Fast egentligen så kom inte Håkan med den punchlinen direkt, han sa först att han försökte komma på den lämpliga fortsättningen på Nisses mening och vi hjälpte honom lite på traven.

Jag tror vi uppnådde vårt politiskt inkorrekta mål med lunchdiskussionen i dag ändå, eller vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback