Oh Hultsfred, we have a problem

I'm not blaming you for leaving
Going places and achieving
I chose staying and complaining
I chose missing you and waiting


Någonting känns så bekant med det här.

Den här låten var ju bra redan vid titeln. Ungefär på samma sätt som Laaksos "Västerbron". Men Dreamboy och Annika Norlin gör det så bra att den blir bra utöver titeln också.

Fast kanske lite väl träffande som soundtrack till cykelfärden hem genom snöfallet från helvetet  med en sikt som når cirka två meter framför nyllet.

I övrigt så rekommenderas Dreamboys nysläppta skiva "It Means The World To Me" skarpt av den universellt goda smaken, förkroppsligad genom mig.


Skum grej förresten: kassörskan på Willys visste inte att min avocado var en avocado. Skum grej del 2: Kassörskan på ICA Maxi i Borlänge visste inte att sparrisen som killen framför mig i kön skulle köpa var sparris. Båda löste situationen konstruktivt med att helt enkelt fråga vad det var för något.

Reflektioner på detta: Jo, lite chockad är jag över bristen på kunskap. Särskilt om avocadon, denna oumbärliga godsak. Men samtidigt så vet jag att det är exakt en sådan här grej som min pappa skulle reagera och förfära sig över. Därför blir min slutsats: Nej, dessa två kassörskor (som också var unga och nya på jobbet) skall ej dömas för hårt. Pluspoäng också för den klart konstruktiva hanteringen av situationen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback