Bästa kvällen i veckan

Det var tydligen bara 38 timmar sen vi sågs senast, men när råttan kom hem till byn igen så räddade det hela veckan, eller typ hela min extistens. Allt blev bra igen. Vet inte varför jag varit så lost without, men det kändes som att vi varit ifrån varandra minst en vecka. Allt gungade. Ingenting var självklart. Jag fick för mig att hemska saker skulle hända. För allt håller på att hända. Alla fasta punkter i livet är under konstruktion just nu. Ingenting är självklart.

Men jag & råttan är självklara. Och då är allt bra.

Då poppar man old school Jackson 5 på stereon, kör på en tvättmaskin och sen en till, åker och handlar, diskar världens diskberg, bakar en hurtbulle, kokar potatis- & purjolökssoppa och shoppar inte mindre än sex feelgood-klassikerfilmer på Konsum.

Och jag har sovit i natt. Tack tack tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback