Dags att lämna detta sjunkande skepp

Och inta fredagkvällen i hemmamysposition.

Har varit sjukt duktig i dag. Har administrerat, fakturerat, arkiverat, städat, sorterat järnet och nu är både mitt fysiska och inre upplevda kontor helt plötsligt en utrensad plats igen där det finns utrymme för nya arbetsprojekt och idéer. Jag har gjort allt på dagens att göra-lista och även snickrat ihop nästa veckas.

Förutom att Bozo spelade Rammstein på kontorsstereon och att Håke i dag modebloggade i skinnväst så har dagen varit hyfsat dräglig.

Nu återstår bara en sak innan jag är redo för helg - timrapporten. Om jag är kommunanställd? Nä, men ny kontorspolicy säger att vi ska börja be om lov varje gång vi inte ämnar icke infinna oss på kontoret under sedvanliga svennearbetstider. Så jag tänkte att det kan vara smart att samla på sig lite material till motiverandet vid eventuell tvist. Det känns onekligen lite dubbelt att arbetsgivaren som gör anspråk på uppskattningsvis hälften av årets helger inte ska ge mig friheten att själv få planera när jag ska kompensera denna förlorade ledighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback