För övrigt

Är Berlin grymt, tackar som frågar. Har spenderat dagen på caféer. Utomhus. Caféer. Sol. Varmt. Men inte för varmt - precis sådär lagom att det är hur gott som helst att sitta i en skön bomullsluva och sörpla en kaffe latte bland höstlöv och människosorl. Jag & råttan är inkvarterade hos Ella som när hon inte är arbetslös musiker-konstnär i Berlin och gör fantasisk popmusik under namnet Bobby Baby eller i bandet It's a Musical även driver den positiva bloggen positiva bloggen. I dag har vi bland annat fått det stora nöjet och privilegiet att se Ella i sin adidas-suit som är den officiella it's a musical-kostymen.

Ja guuuuja. Jättefint var det.

Just nu dricker vi vin och lyssnar på pop. Konstant efterfrågan på pop pop pop. Det blir så när man dricker vin. Eller öl. Nu är det The Pipettes som gäller. Innan var det Mates of State. Och Johan Borgert. Det är dessa fina ting som fått mig att inse att jag och Ella delar mer musiksmak än jag egentligen varit medveten om. Samtliga av dessa artister är superfavoriter i min värld.

Ja just det - om ni överhuvudtaget gillar Mates of State så bör ni faktiskt ägna några minuter eller resten av era liv åt att lyssna på It's a Musical. Man kan säga att det har beröringspunkter. Jag älskar det.

Nu ska vi snart traska vidare till en swingklubb. Ella ska swinga, jag & råttan ska la det rock n roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback