Full pott till Carolina Setterwall

Hon tappade alltså livslusten och kunde inte andas när hon åkte ner till Hultsfred för att under Rookiefestivalen promota sajten rookie.nu där hon (än så länge) är redaktör. Så hon åkte hem. Smet iväg innan andra kvällen börjat. För folk är så fulla, unga och dryga i Hultsfred. Så låter de dumma också. Och sa jag att de var fulla?

Carolina har delat med sig av sina känslor på sin
blogg.

Jag såg faktiskt när Carolina författade ett gäng av de här blogginläggen. Jag tror jag passerade henne och hennes kollega i rookie.nu-montern ett tiotal gånger under tidig fredagkväll och försökte få ögonkontakt så jag kunde heja. Inte en suck. Inte en blick. Två par ögon som intensivt fokuserade på laptopskärmarna framför sig i benhård och ogenomtränglig koncentration att absolut ingen skulle få för sig att närma sig eller ställa någon fråga. Konstigt att enbart ett och annat fyllo vågade sig fram.

Bara för att väga upp den rådande obalansen här på world wide web så kan väl jag passa på att säga att jag träffade några av de skönaste kidsen på årets rookiefestival. Det var dels såklart Amanda, Jasse & Elin som gick popkollo i somras. Utan någon förvarning - bästa överraskningen. Och i deras anda så var det ju säkerligen ytterligare ett tjugotal små yrväder till indietjejer som hälsade på oss i Hultsredsmontern och tävlade om biljetter och spred allmänt god stämning. Samt en drös gott och blandat ungdomar som alla peppade igång på Hank Von Helvetes jeans eller Amy Winehouses linne. Det var ungefär då jag kom ihåg varför jag jobbar med exakt rätt grej och varför jag älskar det jag gör.


Kolla in en del av montergrejerna från Hultsfredshörnan på Rookie, samt snygga bilder och schyssta kommentarer från mina två kollegor Malin och Håke här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback