Peppar peppar peppad

Fan vad pepp årets Rookiefestival känns. Okej, alla som känner mig känner också till min djupa kärlek till Sahara Hotnights och förstår nog att deras spelning på fredagen är en av anledningarna. Sen att jag jobbar med Rookie for a living kanske sänker min trovärdighet ett par snäpp. Fast - då känner ni inte mig. Det är så jävla lätt att bli blind för storverken som sker mitt framför ögonen på en. Rookie har suttit i min ryggmärg sen 2004, kanske till och med sedan 2002 då vår årskull utgjorde projektgruppen. Jag har inte varit riktigt upphetsad över ett startfält som jag inte själv bokat på flera år. Inte för att det varit bajs, utan för att... ja, jag är efterbliven eller nåt. Jag har inte lyssnat helt enkelt.

Men nu blev jag tvungen att lyssna. Ska medverka i det regionala SVT-programmet "Eftersnack" på onsdag med anledning av den stundande Rookiefestivalen. Jag och Amy Diamond (hon ska nog dock snacka om sin egen karriär - hoppas jag). Jag kände mig helt enkelt manad att läsa på lite, jobba upp peppen, om inte annat till den nivå att den ser trovärdig ut i TV. Från förfrågorna har jag fått känslan av att det kommer utgå rätt mycket från perspektivet engagemang, vad det är som är så himla roligt med att joobba med Rookie och varför Rookie behövs.

Så, efter en kvick genomgång av årets 20 akter starka startfält så kan jag konstatera att: Jag är peppad. Ingen hjärt- & lungräddning nödvändig för att få igång mitt engagemang inför the big tv-performance. För Rookie är sjukt bra i år. Mest pepp är i min värld Torpedo, Moto Boy, Per Hammar vs. Fetto, Backslick, The Deer Tracks och - ja det är helt sjukt men faktiskt - The Fume (a.k.a. bandet som fick mig att utbrista kukrock inför demolyssningen till vårens Rookieturné...).

Vill man lyssna och läsa och titta kan man kolla in
hemsidan.

image19
Sahara Hotnights - Fredag 23:30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback