Vacker utan spackel?

Okej så jag blir mer eller mindre shanghajad till medverkan i programmet Eftersnack för att prata om Rookie. De vill att jag ska dyka in ett par timmar innan programmet sätter igång, för att preppa mig och lägga mejken. Fair enough, jag är visserligen inte tjejen som är känd bland vänner & bekanta för mina våghalsade, extravaganta make-upäventyr, men jag har ändå gjort ett par morgon-tv och kan uppskatta lite professionell hjälp för att inte sitta och blänka i kapp med spotlightsen medan jag försöker ge ett avslappnat och smart intryck.

Så den här till synes helt normala make-uptjejen som ska pudra och fixa mig frågar om jag har några önskemål. Nej svarar jag, för det har jag inte. Hon säger sen något lugnande och förtroendeingivande i stil med att "nej jag tycker inte man ska over-do it på sådana här program, det ska inte vara så framträdande smink, bara funka i studion". Skitbra tänker jag, hon fattar grejen.

Jag borde ha hört varningsklockorna när hon tog fram ögonskuggan... Ögonskugga kan aldrig vara subtilt. Inte på tjejen som aldrig har mer än mascara at the most.

Och responsen på mitt legendariska framträdande handlade följdaktligen ungefär 0,3 % om Rookie och min prestation (tack råttan och entré-ulla), 99,7 % om sminket. Jag hoppas innerligen att denna procentsats mest är representativt för de människor som känner mig och inte Smålands befolkning.

Det legendariska tv-framträdandet kan man glo på
här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback