Märkte ni när helvetet frös häromdagen förresten?

Det var när jag, råttan och Malle tränade med Vimmerby IBK. Ja, det är sant. Hultsfreds damlag är ett minne blott. Too few to play. Aningen tragiskt, men vi kom över det rätt snart ändå när den där första träningen med våra forna rivaler visade sig bli riktigt nice. Vilket bemötande. Mycket props till Vimmerby, från tränarna till varenda en av spelarna, ni var alla sjukt trevliga och välkomnande.

Det till trots, det var aningen komiskt när det första vi fick göra när vi anlände till träningen var att ta på oss Vimmerbys lagtröjor för en fotografering. Så nu är det ingen återvändo, nu finns det bildbevis på att vi officiellt spelar i Vimmerby.

I natt drömde jag att jag var på en andra träning där och att vi spelade iklädda jättemycket folie. Det var skitsvårt att få ordning på bollen, man försökte springa och röra sig framåt så fort man kunde, men allt gick liksom i ultrarapid.

Häromdagen läste jag att tunt hår som har lätt att bli platt (läs: mitt hår i ett jävla nötskal) ska tvättas ungefär var femte dag. För en person som mer eller mindre duschar varje dag så låter det uppriktigt talat helt sinnessjukt. Jag hade köpt varannan dag. Kanske var tredje. Men var femte??

Men jag vet inte, kanske fryser helvetet igen och jag blir tjejen med det platta fettohåret som luktar konstigt.

Ba-paaaa this is the sound of settling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback