Nostalgikänningar - honung var ju så coolt

En biverkan när man är febrig och snuvig och alldeles ensam hemma själv är att man vandrar runt som en zombie hela dagen och kvicknar till ungefär lagom till 23-slaget när det egentligen är dags att lägga sig.

Och då kan man bland annat lyssna på musik och läsa bloggar har jag noterat. Vilket jag gör.

Just nu lyssnar jag på Don't Be A Stranger. Ett inte helt nytt band, men med en ganska ny skiva ute som dessutom är riktigt fin. Don't Be A Stranger utgörs bland annat av lite folk som tidigare spelade i Fidget och Honey Is Cool. Jag älskade de banden. Bara att det finns ett samband gör mig lite exalterad. Och fan, det är ju lite som på den gamla goda tiden. Fast utan att vara bakåtsträvande eller en blekare kopia av dessa original (vilket jag i ärlighetens namn var lite rädd för innan första lyssningen). Det är precis lagom mycket nostalgi och hyllning till det 90-tal där Karin Dreijer var självskriven drottning, och precis lagom mycket här och nu. Framförallt är det grymma låtar.

Så, om Honey Is Cool och Fidget var din påse te, då kan jag varmt rekommendera Don't Be A Stranger.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känns skönt att veta att man inte är den enda som varit sjuk och kännt sig ensam i helgen...

2007-09-16 @ 13:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback