Dom lever om natten

Tjo vad poppigt det blev där helt plötsligt. They Live By Night tappar en och får trallfeber. Missuppfatta inte, jag gillar ju såklart. Bara lite weird.

Jag vet att jag bloggar om allt tre år efter att saker faktiskt är aktuella nuförtin, men det är för att jag inte bloggat så mycket framtillnuförtin som ni kanske märkt. Bloggtorka. Inget elakt att säga om något. Trist läge. För lite Bozo kanske. Som tur är ska jag och den där Durmér övernatta hos honom på torsdag efter vårt dj-gig på premiärkvällen av
Hultsfredsturnén så då kanske det blir ordning på världsloftet igen. Min universellt goda musiksmak kombinerat med det bästa som hänt poppunksverige på 20 år - Hästpojken - strösslat med Håkans brittfetischism och roliga frisyr. Och öl. Ey-bro!

Om någon ska starta prenumerationstjänter på musik är det ju såklart Marit Bergman. Jag bedömer att hennes lyssnarskara har ett ovanligt högt snitt hängivna fans, människor som gärna är medlem i vad som helst som har med Marit att göra. Inklusive jag själv. Så i dag började jag prenumerera på Marit. 85 kronor om året - chipsbilligt som Bozo skulle sagt. Så är man medlem och får hänga i loungen och så. En låt dimper ner i månaden. Eller en rockopera till midsommar. Ja jag vet inte vad som kommer hända riktigt men jag gillar't. Som Marit kanske skulle säga.

Jag spår dock att Marit kommer få ett återfall och göra ett album trots allt. Någon gång. Det går bra det med, jag gillar album.

They Live By Night: Endless Summer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback