First aid kit för själen

Jag har ännu inte berättat om förra veckans kanske finaste händelse, nämligen när First Aid Kits debut-ep "Drunken Trees" uppenbarade sig för mitt skivsnokande nylle på Record Hunter i helgen. First Aid Kit är duon Klara och Johanna Söderberg (yes, syskon) och dem upptäckte jag någon gång på svammelfärd genom myspace och spontanbloggade sen kärleksfullt om dem sådär som jag gör ibland med vissa grejer. Det som utmärker First Aid Kit dock är att de lämnade så beständiga intryck i mig att jag om och om igen fortsatte att återkomma till deras myspacesida för lite last-fm-oregistrerad lyssning. Och nu har jag dem, nyinmatade i mitt alldeles eget iTunes-bibliotek som jag kan lyssna på när jag vill. Lucky me. För de är så jävla bra. De gör grymt fina låtar i akustisk tappning med så mycket själ och innerlighet och popkänsla att det nästan helar min sargade själ. Och inte för att de låter som något annat egentligen, men sista låten "Cross Oceans" leder ändå mina tankar till Tegan and Sara, kombinerat med kanske lite Montys Loco. Grym låt för övrigt, och grym ep. Så spring nu och köp det första utomstående som Rabid Records någonsin funnit värt att signa och släppa.

Så här ser den ut:

image54

Och här är deras
myspace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback