Hönan och tuppen, de gapande hålen

Jag hade ingen aning om att di blivit så flummiga, the tonic bangs formerely known as Anna och Maria, numera hönan och tuppen fullt utrustade med ord som soft och fräscht och en blogg att använda dem jättemycket på. Och enligt insideruppgifter i dag från storasyster Korro så fyller tuppen arton i morgon. Galet!

Det blir lätt så här när man lider av Internetautism som jag. Man missar allt det goda som finns till bjuds och fastnar i det förutsägbara och slentriansurfade. Det här är ju mycket bättre. Hit ska jag surfa varje dag.

Gaping holes bloggar ju inte bara, på tisdag kör de också en klubb på Landet (det där spelstället vid Telefonplan i vår huvudstad). Och de har till det speciella tillfället bokat tre av de finaste russinen i Sveriges popkaka, Steso Songs, Ring Snuten! och You/Me. Kan inte bli mycket bättre tänker du - nej just det, det kan det inte. Och därför är det ju sjukt lägligt att jag måste befinna mig 32 mil därifrån på tisdag för att delta i putsning och målning av byssjan på festivalområdet tisdag och onsdag. Och att jag är i Stockholm i helgen men åker tillbaka till Hultsfred på söndag, och att jag dessutom åker upp till Stockholm igen på torsdagen.

Steso Songs släpper för övrigt en vinyl-ep den 23 maj på sitt nystartade skivbolag Lyckan. Hon har blivit skivbolagsdam nu och sitter och mailar mycket med Tjeckien tydligen och scannar diverse dokument. Och jag som haft äran att förhandsyssna lite (eller ja, på repeat en hel dag om man ska vara petnoga) kan berätta att det är precis sådär vackert och oumbärligt som det bara kan bli när Steso Songs gör musik. Omedelbar kärlek och nu är det faktiskt dags att Steso Songs får sin plats på svenska artisthimlen på riktigt.

Nä nu måste jag packa och lägga mig. Bottenmåla båten i helgen då,  ja visst. Ibland överraskar jag till och med mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback