Glömde visst ta i trä

I och med att det allt som oftast är sträckan Hultsfred - Linköping som fuckar så blev jag väldigt excalterad när Kustpilentåget rullade in på perrongen och tänkte att tja, det här kan ju ändå bli en hyggligt smärtfri resa.

Glömde då att ta i trä så klart. Som ett brev på posten kom ersättningsbussen mellan Linköping och Katrineholm. Och busschauffören med noll ambition att få oss att hinna fram i tid till våra respektive anslutningar. Det tyckte han att det får ju SJ hjälpa oss med. Han jobbar ju inte för dem, har är ju busschaufför.

Ja, eller så kör du en så kallad ersättningsbuss vilket innebär att din existens i sammanhanget helt hänger på att du ersätter det tåg vi alla skulle ha åkt med, therefore you are our bitch man... Eller nja. Okej jag ska inte svära. Det blir så obehagligt då.

Nu är jag i alla fall på väg till Hallsberg. Kul, där har jag inte varit på ett tag.

Ankomst till Borlänge - 57 minuter efter ordinarie tid. Wich means - no money back for me. Inte för att jag bryr mig mest om det. Men mitt liv skulle jag vilja ha tillbaka. Förmiddagenas entusiasm och kärlek inför världen, var gjorde ni av den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback