Hällefors

Var i Hällefors och höll föredrag om Popkollo i torsdags. Och i Hällefors av alla ställen finns en grymt charmig, bångstyrig, intressant, fingertopps-schizofren butik. Enligt personalen så köper de in "allt de är intresserade av". Och det de är intresserade av är på skivfronten till exempel amerikansk hip-hop, Idolartister och Bedroom Records-indie. Nu har jag glömt vad butiken heter för jag glömde påsen i Stockholm.
 
Jag fyndade bland annat Ying Yang Twins, Tralala, Las Palmas, Vapnet och The Essex Green för 155 kr. Det, mina vänner är vad jag kallar ett klipp. Kan närapå framgångsrikt lindra abstinensen efter cdon-beställningen som inte hann fram innan mitt tåg lämnade Hultsfred i onsdags. Innehållandes bl.a. nya Hot Chip och Michael Jackson.

Hade jag bara haft mer än en kvart på mig att botanisera hade jag nog kunnat lägga gott och väl halva lönen i den butiken. Men nu hade jag inte det. Men har ni vägarna förbi Hällefors av någon anledning så tycker jag ni ska göra det. Den ligger vid något som kallas Formens Hus, alldeles vid järnvägsspåren, andra sidan "centrum" med ICA och bokhandel.

Bara ett tips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback