Någon som försöker säga mig något...?

I nyhetskorgen denna morgon:

Niccokick på Sverigeturné

2008-01-31 16:53

Niccokick

22 februari - Eskilstuna, Raw
23 februari - Örebro, Satin /Klubb Smart
19 mars - Uppsala, Kalmar Nation /Boom Goes the Dynamite
20 mars - Karlstad, Koriander Bar & Deli
21 mars - Göteborg, Pusterviksbaren /Slippery People
22 mars - Helsingborg, The Tivoli
29 mars - Stockholm, Debaser Medis /Send in the Clowns
4 april - Lund, Mejeriet
5 april - Halmstad, B&B /Midnight Rock
2 maj - Västerås, Sigurdsgatan 25
3 maj - Huskvarna, Popadelica
9 maj - Falun, Arenan
16 maj - Malmö, KB
31 maj - Hässleholm, Siesta!

Inte nog med att jag älskar det bandet, det är snart fyra år sedan jag såg en livespelning eller hörde något nytt material från dem. Min självbevarelsedrift har tvingat mig till att tyst acceptera deras bortgång. Och nu är de tillbaka. Som uppståndna från det döda.

Och bokade till Popadelica. Festivalen i Huskvarna Folkpark som även bokat The Hidden Cameras (världens bästa band), The Deer Tracks (som jag missade på Rookie senast) och Johnossi (som man inte heller sett skymten av på år och dar).

Nu kanske jag kollat för mycket på Lost men det verkar som att det av någon anledning är mitt öde att åka på Popadelica. Synd bara att det känns ungefär likvärdigt med att flygkrascha på en öde ö i Stilla Havet och fightas med övernaturliga monster och kidnappas av the others var och varannan vecka.

Kommentarer
Postat av: martin.

Haha ... jag förstår inte, vad är det för fel på vår park nu då? :-P

Bästans!

/ martin, popadelica.

2008-02-01 @ 10:07:35
Postat av: Anonym

Okej, det här blev ju nästan pinsamt för min del...

Men problemet är att det kommer i vägen för mina helger i soffan framför gamla Gilmore Girls-avsnitt. Att det är längre än tre kilometer från min ytterdörr. Att det är i maj och om jag bestämmer mig för att åka så kommer det säkert att snöa och parker utomhus är obehagliga och kalla när det snöar. Att jag har fobi för att planera upp helger för även om det är nöje så känns det som tvång och arbete.

Att jag är otacksam och saknar perspektiv på världselände kanske sammanfattar?

2008-02-03 @ 12:34:02
Postat av: Anonym

Okej, det här blev ju nästan pinsamt för min del...

Men problemet är att det kommer i vägen för mina helger i soffan framför gamla Gilmore Girls-avsnitt. Att det är längre än tre kilometer från min ytterdörr. Att det är i maj och om jag bestämmer mig för att åka så kommer det säkert att snöa och parker utomhus är obehagliga och kalla när det snöar. Att jag har fobi för att planera upp helger för även om det är nöje så känns det som tvång och arbete.

Att jag är otacksam och saknar perspektiv på världselände kanske sammanfattar?

2008-02-03 @ 12:34:12
Postat av: martin.

Hehe... nejdå, att vara otacksam och sakna perspektiv är helt i sin rätt. Eller i alla fall att sakna perspektiv.

Jag tycker mest du var lite rolig dock. :-)

Nuså ... nu får du lite mer att grunna över också:
www.popadelia.se

Popadelica vs. Gilmore Girls 1-0...? Kom igen nu!

Bästans!

/ martin.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback