Stackars New York

Först I Am Legend. Sen Cloverfield. Filmvärlden verkar just nu unisont inställda på att armageddon kommer drabba världen snart, och att New York är första och sista anhalten.

Det bästa av allt är att dit ska jag och råttan om exakt 31 dagar. Spännande det känns nu. Börja nedräkningen.

Vi får hålla tummarna för att det inte ser ut så här vid inflygningen...

image49

Annars så tycker jag att Cloverfield var en helt okej rulle. Men halva salongen bakom mig på Borlänges biopalats Metropol uttryckte efter filmen undringar såsom "är det ett skämt eller?" och "har jag betalat 85 kr för att se det här?". Om de syftade till att filmen var ovanligt bra och att 85 kronor var chipsbilligt för så mycket kvalitet på en och samma 1,5 timme, eller om de tyckte att den var dålig får väl de lärda tvista om.

Min bror Ulf som är ultranördig filmexpert ger den dock mellan 3 och 4 på en skala av 1-5. Och han om någon borde ju veta tycker man. Jag sätter min femma på honom.

Kommentarer
Postat av: Soma

Hej Åsa

Hur är läget?

Jag är huvudarrangör för en Scenkonstkväll som ska vara på Klubben på torsdag kl 19. Det kommer vara poesi, dans, sång och sånt. Scenkonstkvällen kommer att vara ett för - Open Jam...

Kom dit vettja? :)

Kram

2008-02-26 @ 23:14:23
Postat av: L-HP

Det gör du rätt i. Cloverfield var riktigt bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback