Bad night, good day

Gårkvällen erbjöd inte evil ace någon vidare kärlek. Det var Mange Schmidt på ett typ rabiessmittat Metropol. Kan ha varit lördagen i historien då crazyaggroknarket kom till Hultsfred. Allt var bara konstigt. Jag åkte på smocka, helt utan anledning, av någon jag överhuvudtaget inte vet vem det är eller såg. Den kom bakifrån i folkvimlet som försökte tränga sig ut respektive in genom den smala korridoren till konserthallen. Smack över örat sa det. Jag vände mig om - tre snubbar som kollar på något annat. Jag frågar vem det var? De ser förvånade ut. Sen ser den första killen aggro ut och frågar om jag anklagar honom på något sätt. Tredje killen flinar lite. Jag vänder mig om igen. Får en knytnäve i nacken. Jag vänder mig om - ingen där som tittar på mig. Går åt sidan för jag tänker att det är en bra idé om jag vill undvika fler snytingar under promenaden till puben. Fem, sex killar börjar helt plötsligt slå och sparka och hoppa på en kille som är inträngd i hörnet. Det blir tumult. Folk ramlar och det blir dominoeffekt. Jag följer med i fallet och tappar ena öronproppen, av modellen som kostar 2000 kr cirka paret. Inser att det inte är läge att försöka leta på den under rådande omständigheter utan traskar istället till puben och letar på Uffe vakt som får gå och undersöka hur det gick med killen som fick dropkick treatment.

Allt detta för att jag en och en halv timme tidigare fick för mig att jag visst var lite ölsugen då jag & råttan blåste förbi vimmerby på väg hem från värmdö och stockholm. Jag började ångra min spontana pepp på metropolparty och några kalla öl.

Men så dök Håke upp i puben som jag tappat bort under vansinnesfärden från konserthallen. Vi konstaterade mayhem och begav oss till bardisken. Efter en halvtimme kanske fick vi beställa och den ölen var nog den godaste och mest efterlängtade, välbehövda i essets världshistoria.

Kvällen slutade helt ok. DJ Foc skötte sig i DJ-båset under någon timme och fick oss att discodansa från de stolar där vi slagit oss ner. Sen ballade han ur och började köra typ trance. Men det gjorde inte mest. Ölen hade börjat sköta sig och en känsla av välbefinnande hade intagit kroppen.

Så kvällen sög lite. Men dagen, denna klarblå, soliga söndag, sköter sig betydligt bättre så här långt. Råttan kilade till ICA och shoppade frukost innan jag vaknade. Jag vaknar av att hon tar min beställning. En smoothie, ett kokt ägg, en skorpa med sylt och en kaffe med mjölk. Tillhörande dvd-box? Lost så klart.

Nu sitter jag och min laptop och botaniserar bland veckans nyinköp från Pet Sounds. Nytt från Mary J Blige, Moto Boy, Lupe Fiasco, Britta Persson, tilsammans med lite gammalt från Antony and the Johnsons, Beirut, Rufus Wainwright, Kleerup och nya Radioheadsingeln. Laddar ner nya Michael Jackson och Hot Chip från iTunes.

Livet känns helt plötsligt helt rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback