Galna, galnare, Sunshine Rabbits

Så skönt med briljant galenskap. Sunshine Rabbits faller inom den kategorin. Bland det stördaste och mest fantastiska jag hört på länge. Marsch pannkaka till deras myspace och skaka dina lurviga till musiken dom spelar, oavsett färgen på din päls eller storleken på dina öron.

Cecilia Nordlund, en av de fyra i bandet som man annars kan känna igen från Souls eller Monkeystrikes, eller kanske Marit-duetten Adios Amigos, ska för övrigt släppa soloskiva när som helst nu. Det ska enligt obekräftad uppgift från henne själv vara typ klart. Jag hoppas det. För det kan bli exakt hur brasom helst. Cecilia har en röst som känns som generalångest att låta vara ohörd alldeles för länge, den är för bra, för magisk.

Det här måste väl för övrigt vara den bästa musikvideon i svensk historia?

Årets bästa nyhet - Karin Dreijer ska släppa sologrej. Fever Ray heter projektet. Berättat av musiktidningen Sonic. Ibland är de inte så dumma. Som när de skriver om finaste it's a musical!. Den skivan är för övrigt grym, men det ska jag skriva tusen rader till om vid lämpligt tillfälle längre fram. Nu ska jag göra Popkollo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback