Damp och nackspärr

Så är verkligheten i dag. Jobbig kombo att gå runt med, men jag är ändå vid gott humör. Ett par saker har öppnat sig och blivit greppbara helt plötsligt och nu känns allt så himla pepp.

Jag har ju glömt att rapportera från vovvefronten i Borlänge förresten. Snabb recap: Zeke är en snart 2-årig chihuahuablandning som har min mamma som matte och låtsasfarsa Per som husse. I vintras tillverkade Zeke barn tillsammans med Molly (vars ras jag inte kan - hon är dubbelt så stor som Zeke, långhårig och svart och har världens största tunga som hon gärna slickar en i ansiktet med), som är Pers son Peters vovve tillsammans med sambon Barbro. I februari kom fyra valpar som en utkomst av detta. Den ena av dem, Zack, fick komma och bo hos mamma och Perra. Förrförra helgen eller något i den stilen fick jag träffa nybliven fader och son tillsammans för första gången då jag hälsade på i Borlänge. Stämningen var något vildare än normalt, och Zeke kändes som han hade åldrats fem år mentalt sedan Zack blev familjemedlem. Zack kan vara både det konstigaste och sötaste jag sett i hela mitt liv. Det går inte att beskriva hur han ser ut. Han har Zekes korta päls underst, men så har han också längre, svarta hårstrån som sitter rätt mycket glesare över detta - med resultat att han nästan ser flintis ut. Men uj vilken vild sötnos, jag gillar honom stenhårt. En bild har jag att bjuda på.

image61
Father and son and rat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback