Jag är bra

Vet inte riktigt vad som hände men här sitter jag nu alldeles ledbruten efter helt sinnessjukt produktiov söndag. Allt, jag menar verkligen allt, på min to do-list är avklarat.

Jag har klippt gräset - OCh räfsat - OCH plockat upp högarna utan hjälp av skottkärra för tydligen har vi ingen sådan längre, plastpåsar gick jag fram och tillbaka med mellan komposthögen och gräsmattan. Vi har sjukt mycket björkar kring vår gräsmatta och ingen krattning har skett sen de började löva av sig i höstas = MYCKET löv. Gräset hade också växt en decimeter på några dagar känns det som tack vare solens ankomst till byn = sjukt mycket gräs.

Redan där är jag ju hjälte så klart. Men det räckte inte.

Jag har också tvättat två tvättar.

Dammsugit och städat hela huset.

Sorterat och rensat i min garderob så det bara är grejer jag faktiskt använder kvar. Slängt trasiga strumpor etc. en hel kasse full.

Jag gjorde ett helhjärtat försök att laga punkan på den cykel som jag inte slarvat bort, sen visade det sig att slangen jag köpt var för stor så jag fick avbryta.

Men det konstigaste av allt är att jag har sytt i de lösa knapparna på en jacka som jag köpte för ca 1,5 år sen. Lika länge som jag ägt den jackan har det varit ett projekt på min to do-list, knapparna var nämligen lösa redan vid inköpet men jag ville så gärna ha den så jag tänkte den optimistiska och inte ett dugg verklighetsförankrade tanken att jag kunde sy i knapparna vid tillfälle. Bara det att jag 1) inte kan sy, och 2) de här knapparna är allt annat än lätta att sy i. Nu ska inte jag påstå att jag gjort något gediget proffsarbete, sömmerskor skulle nog fnysa och möjligtvis provoceras en aning av min amatörmässighet, men de sitter i alla fall. Jag har suttit och tragglat med dem i en timme i alla fall. Det måste ju räknas för något?  Sen att de ramlar av vid första användningen, det är en annan femma.

Åter till ämnet - jag är bra. Efter i dag är jag faktiskt riktigt bra.

I morgon blir det 10 grader. Jag kan glädjas över att jag inte kommer kunna ångra att jag inte tog vara på sommaren de två dagar den dök upp, I did it all the way.

Nu ska jag skriva in ett hundratal deltagarbekräftelser i ett excelark, sen upp i arla morgonen och träffa mina favoriter i Kalmar och antagligen höra dem berätta varför de inte kan bevilja projektet vi sökt.


Chords nya är förresten inte helt kass. Luckiest Man Alive är ju riktigt nice.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback