Valet och kvalet

I natt smäller det. Jag är nyfiken. Jag ska erkänna det, upplever inte alls någon överflödig rapportering i svenska medier om det där valet i det där USA. Det berör mig, det är magiskt. Rättare sagt det kan bli magiskt, det kan också gå åt hela pipsvängen.

Emil Arvidsson bloggar väldigt roligt om vänsterangst. Jag känner igen mig. Angående det vidskepliga så är det i mer eller mindre full blom hos mig. Jag tror att ett lag kan förlora om jag hejar på det. Jag tycker det är lika bra att säga tvi tvi tvi över axeln för säkerhets skull ifall jag ser en någorlunda svart katt ens komma i närheten av att korsa gatan. Jag kan uppleva koncentrationsproblem om det ligger nycklar på bordet. Varför utmana ödet liksom? Visa respekt och ödmjukhet så hoppar inte ödet på dig. Tänker jag.

Enligt de som vet så kan valet avgöras redan tidigt i natt, om Ohio tillfaller Obama. Klockan 02 svensk tid stänger deras röstning.

Jag har grava sömnproblem och borde egentligen ligga till sängs kl 21 med en halv sömntablett och inget intressant att fundera över varje kväll för att jag ska fungera som en normal person. Men ändå står jag i valet och kvalet - ställa klockan? Gå upp supertidigt? Gå upp tidigt bara? Flyta på i vanlig ordning och öppna laptopen redan till frukost och surfa resultatet? Hur cool ska jag vara?

Sarah Palin...

Jag känner mig inte så cool alltså. Vänsterangst i kubik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback