First Aid Kit hjärtar Fleet Foxes, jag hjärtar dem båda

Jag tror inte att jag kommit ihåg att posta youtube-videon där First Aid Kit i tribute-anda till Fleet Foxes framför en cover av deras Tiger mountain Peasant Song. Även om det låter helt osannolikt givet min nästan osunda fetisch för dem så är det nog så fallet är. Tycker det är så himla nice att First Aid Kit får uppmärksamhet och kärlek, framförallt kanske från Fleet Foxes själva som postat videon på sin myspace med tillhörande tack. First Aid Kit tycker själva det är nice, och blev tydligen så peppade av det att de beslutade sig för att spela in låten och lägga upp den för nedladdning.

Så här kommer videon:



Och här kan ni ladda ner den:
Tiger Montain Peasant Song av First Aid Kit

Och lyssna och njuta om och om och om igen.

Tänker jag göra tills det att första Rookieakten kör igång om någon timme. Fan så bra det kommer bli. Jag lovar och svär - årets Rookie blir det bästa. Pluralvagnen är här, café Kolonial har slagit upp mystält på bakgården, gräddhyllan har intagit övre våningen i gatan, allt som allt bidrar dessa detaljer bland många andra till att skapa den skönaste festivalstämningen som helt jagar bort känslan av oktober och regn.

Kom hit eller var nördisch!

Kommentarer
Postat av: Chelsey

Do First Aid Kit have any connections with Popkollo? I love the Fleet Foxes, but I think I like their version even better!

Postat av: evilace

I think the only connection they have with popkollo is they are friends with a few people that have attended, AND during their live shows they're known for talking a lot about how much they wanted to go to "kollo" and how they never got the chance. Never mentions popkollo specifically though, so I'm not sure...



But they are truly fantastic. It's nice Fleet foxes appreciated their version so much also and put it on their myspace.

2008-11-03 @ 14:45:52
URL: http://evilace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback