I går var dagen då jag föll tillbaka i kärlek med Looptroop Rockers

När klockan slog 23:30 igår var det ärligt talat högst pliktskyldigt jag släpade mig till konserthallen för att kolla in några låtar av Looptroop Rockers. Fötterna värkte, huvudet värkte, ögonen hängde på halvstång och hjärnan var nog redan hemma i sängen. Fem sekunder med Looptroop och en gammal kärlek blossar upp till fullo på nytt. Jag ska erkänna, jag trodde faktiskt inte att det fortfarande var så här roligt. Det var det ju inte heller, så vitt jag kan komma ihåg så var ju det här mycket roligare till och med. Musiken var grym - en blandning mellan nytt och gammalt, engelskt och svenskt, politiskt och party - och Mattias och Mårten var på världens bästa humör och charmade hela publiken med sina skämt om hur konserten var sponsrad av ingefära och citron och så vidare. Och Embee bara äger. Man får A-trak-känsla av den killen, av alla tre - jag pendlar mellan att inte kunna stå still och att beundra deras skills och inte riktigt fatta hur man kan vara riktigt så jävla bra.

Tack för det! Sjukt kul var för övrigt också Mårtens berättelse om hur han förirrat sig under en joggingtur på elljusspåren i Hultsfred och hamnat långt bortåt Hammarsjön där ett vänligt par hade skjutsat ner honom till Metropol igen efter att han knackat på hos dem och undrat var han var.

Bäst igår på Rookiesidan var nog annars
Pretty Whores (Of Manhattan - som de hette förut men nyligen tog bort). Tänk rock. Tänk bort alla äckliga, gubbiga, konservativa  och tradiga element av rock. Tänk punk. Tänk lite HC. Tänk en en ångvält. Tänk en snygg ångvält. Tänk Pretty Whores. Och om du någonsin får chansen att se dem - tänk: jag tar den.

Knight Music var intressant. Man kan tänka att det bara är skämt och jag kan lätt se hur folk kan avfärda den 1000 procentiga skämtfaktorn utan vidare överläggning (det rör sig alltså om full maskerad, ett människo-zoo på scenen med fejkinstrument och hulken-trummis bl.a.), men så vitt jag kunde höra så lät det ändå väldigt bra. Det var tight, snyggt, schysst sound och fina poplåtar. Så någonstans finns det nog ett korn av att de menar allvar med vad de gör.

Sidewalk var imponerande hip-hop/soul i livesättning med trummor, bas, en soulig kille och en rappande kille.

Och Krunegård var kungen av live, som vanligt, men det visste ni såklart redan. Roligast kan "Ge mig ingen mer skit, ge mig afrobeat" ha varit.

I kväll blir det Amanda Jenssen. Och kanske en öl eller sju. Och förmodligen en drös Rookieakter.

Och budskapet från igår kvarstår - kom hit eller var töntisch.

Kommentarer
Postat av: McguireDesiree

When you are in a not good position and have no cash to go out from that, you will need to take the <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/credit-loans">credit loans</a>. Just because that should aid you emphatically. I get college loan every single year and feel myself fine just because of that.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback