Skadeanmälan

Så då var jag tillbaka från innebandyträningen då. En fläskläpp rikare, lagom till mina inbokade möten i Stockholm i morgon. Undrar vilket intryck man kommer ge. Misshandlad fru? (Nej det skulle såklart ingen tro som känner mig men nu ska jag träffa folk som faktiskt aldrig träffat mig förut). Strokepatient? Extreme Sport Snusare? Huligan? Nazist? Nej förresten, det kanske inte skulle vara den logiska slutsatsen att dra om en person som jobbar med popkollo. Eller kanske helt enkelt innebandyspelare. Jag kan ju välja att kommentera fläskläppen själv och föregå spekulationerna. Men frågan är om den är tillräckligt framträdande för att det ska kännas legitimt att börja dra historien om hur en innebandyboll ven rätt in i plytet på mig på gårdagens träning med mitt division 3-lag..?

Jag kan i alla fall trösta mig med att ispåsen verkade göra tricket. Från början var det sjukt uppsvällt, skiftade i blått och blödde typ innanför.

Permission att använda fläskläppen som en giltig anledning att sätta punkt för den här dagens aktiviteter nu. Jag faller alltså på målsnöret och ditchar Ida Maria. Är egentligen rätt sugen någonstans långt inne i mig, men just nu är det jävligt långt inne i mig.  Utanför finns en stor massa som inte vill något hellre än att få vila en stund, kolla på Gilmore och äta pannkakor, kanske ta en liten kaffe till det, innan kosan bär vidare mot huvudstaden i morgon 07:20. Fan har jag inte förtjänat det?

Gillar du typ Interpol och Joy  Division så kan du göra dig själv en tjänst genom att kolla upp kanadensiska The Organ. Rekommenderar låtarna Brother och Love Love Love allra mest. Sen spelade Malle nåt i Bozobilen (ja vi har uppkallat bilen efter det där dödköttet till AD/kaffekokare på mitt jobb) på väg hem nu som inte var bajsdåligt heller. Amy MacDonald kanske? Jo det heter hon, hittade myspacen här:
www.myspace.com/amymacdonald. Lyssna på låter This is the life - visst låter den lite som ketchup-låten?

Kommentarer
Postat av: Råttan

Darl, var det verkligen Kevin MacDonald du ville refera till? ;-)

Postat av: evilace

Jag skulle kunna svara ja, men då skulle jag iofs ljuga...

2007-11-03 @ 16:14:26
URL: http://evilace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback